Ako pribrať do pŕs – ako urýchliť ich rast

Veľa žien sa neraz pri pohľade do zrkadla spýta samých seba – ako mám pribrať do pŕs tak, aby boli väčšie a pevnejšie? V tomto prípade existuje viacero možných ciest. Treba však rozlišovať všetky rady a postupy, ktoré platia v prípadoch, ak neviete, ako pribrať na prsiach. Muži totiž majú iné nároky ako ženy a tak ich silové a objemové tréningy na pribratie do pŕs nemožno brať rovnako aj pre ženy. Tu platia špeciálne pravidlá a rady, aj keď v niečom je možné nájsť podobnosť.

Urýchlenie rastu pŕs tabletkami, krémami a doplnkami

Keď sa ženy pýtajú, ako urýchliť rast pŕs, jedným zo spôsobov sú aj hormonálne preparáty alebo tabletky. Niektoré sú čisto prírodné, iné majú aj rôzne prídavné látky syntetického charakteru. Vo väčšine prípadov sa však u nás predávajú najmä výživové doplnky, ktoré sú založené na fytoestrogénoch, čo sú v podstate rastlinné a prírodné náhrady klasického ľudského estrogénu, avšak zároveň majú aj stimulujúci a povzbudzujúci účinok na samotnú produkciu estrogénu u človeka, ktorý je zodpovedný za rast prsného tkaniva.

V prípade týchto výživových doplnkov existuje na našom trhu viacero rôznych značiek a typov, napríklad Breast Extra alebo ImperialVitamins. K dispozícii sú buď vo forme klasických gélových kapsúl, prípadne aj ako rôzne krémy, ktoré sa aplikujú zvonka na pokožku. Tieto doplnky obvykle obsahujú výťažky a koncentrované fytoživiny napríklad z takých bylín a rastlín ako je Senovka grécka, Fenikel obyčajný, Benedikt lekársky, Damiana alebo SawPalmetto.

 

  • Okrem prírodných doplnkov existujú aj rôzne iné značky už priamo hormonálnych liekov a doplnkov syntetického charakteru
  • Taktiež napríklad aj hormonálna antikoncepcia môže mať ako sekundárny efekt zväčšenie poprsia v dôsledku zvýšenia hladiny estrogénu v tele, prípadne v dôsledku regulácie hladiny testosterónu
  • Najnovšie typy tzv. nízkohormonálnej antikoncepcie už majú ale takýto „vedľajší účinok“ len v menšej intenzite a nie je tiež ani žiadna záruka, že naozaj príde k zväčšeniu poprsia, pretože to závisí od citlivosti organizmu na hladinu hormónov

 

Priberanie do pŕs stravou a bylinkami

Aj jedlom a potravou je možné mierne ovplyvniť to, akým spôsobom sa uberá rast a pevnosť a prsníkov u žien. V prvom rade sa treba zamerať na potravu, ktorá obmedzuje obezitu a nadváhu, pretože tieto priamo vplývajú napríklad na ochabnutosť poprsia a zníženie jeho pevnosti, čo je presne opak toho, čo žena potrebuje dosiahnuť pre krajšie, väčšie a pevnejšie prsia. Nasledujúca tabuľka ukazuje, aké potraviny alebo látky sú vhodné pre posilnenie poprsia a spevnenie jeho tvaru.

 

Skupina jedla / látok / potraviny Konkrétne príklady
Ovocie Jablká, papája, čerešne, granátové jablká
Zelenina Strukoviny, mrkva, uhorky, sladký zemiak, tekvica, rajčiny
Semienka Aníz, ľanové semienka, sezamové semienka
Oleje Olivový olej, ľanový olej, sezamový olej
Mliečne výrobky Jogurty, nízkotučné mlieko, sójové mlieko
Ostatné Kuracie prsia, morčacie prsia, ryby, vaječné bielky, obilniny, sója, tofu

 

Tieto potraviny a látky majú za ciel jednak posilniť tvorbu estrogénu, čo je dôležitý hormón pre rast poprsia, prípadne aj stimulovať tvorbu prolaktínu, ktorý zodpovedá za vývoj mliečnych žliaz, ktoré sa podieľajú tiež významnou mierou na objeme prsníkov. Zároveň napríklad ovocie a zelenina pôsobia ako antioxidanty a tiež pomáhajú regulovať hladinu hormónu testosterón, ktorý naopak rast pŕs obmedzuje.

Veľmi dôležité je tiež prispôsobiť celý stravovací režim správnemu zvýšeniu hmotnosti a objemu, najmä teda posilniť metabolizmus, mať dostatočný pitný režim, stravovať sa 5-krát za deň a nejesť vyprážané, mastné, presolené a iné nezdravé jedlá. Vynechať treba aj sladkosti, naopak, viac zeleniny, ovocia a nízkotučných mliečnych výrobkov alebo chudého mäsa podporuje rast svalovej hmoty na úkor tuku, čo je základom pre spevnenie aj prsných svalov. Zároveň je ale dôležité sa zamerať nielen na stravovanie, ale aj cvičenie.

 

Ako pribrať do pŕs cvičením

Čo sa týka toho, ako priberať do pŕs, tak cvičenie je najlepšie v kombinácii so správnou životosprávou a zdravým stravovaním. Ak budete prijímať dostatok bielkovín a vitamínov, môžete pravidelným cvičením nabrať do pŕs a na prsné svaly dostatočnú hmotu, ktorú už treba len správne vyformovať. Cvičenie je teda určené najmä na spevnenie a formovanie poprsia, pričom existuje viacero overených postupov.

 

Plávanie

Veľmi dobrou aktivitou je plávanie, kedy dochádza k zapájaniu ramien a prsných svalov, pričom zároveň tlak vody prúdiacej proti telu pôsobí aj na formovanie a tuhosť prsných svalov.

Cvičenie s činkami

S jednoručnými činkami sa dajú robiť naozaj zázraky, najmä v prípade cvikov s predpažovaním a rozpažovaním. Obvykle na to slúžia 1 kg činky a stačí jednoduchá poloha v ľahu, kedy nad seba buď z upaženia alebo z pŕs dvíhate činky v pravidelných sériach.

Kľuky – vlastná váha

Kľuky sú najdôležitejšie a najefektívnejšie cvičenie. Najlepšie sú kľuky na blízko a štandardné, na široko nie sú až také efektívne. Viac ako akýkoľvek opis pomôže ukážka správneho prevedenia, takže si pozrite nasledovné video:

Tlaky s rukami

Postup je jednoduchý. Stačí sa vystrieť, spojiť ruky dlaňami k sebe a mať ruky pokrčené v pravom uhle. Vzápätí dlane tlačte oproti sebe a lakte zároveň zdvihnite o 10-15 centimetrov. Následne ich vráťte naspäť. Alternatívou je len tlačiť dlane oproti sebe, bez iného pohybu, pričom v tomto prípade sú výškovo na úrovni pŕs.

Vrch tela – vlastná váha

V tomto prípade dochádza k posilňovaniu svalstva tricepsu na ramenách, ale aj k posilňovaniu prsného svalstva, pričom aj v tomto prípade platí, že je lepšie raz vidieť, ako stokrát počuť a preto odporúčame ukážku na nasledujúcom videu:

 

Rýchle rady a tipy pre pevnejšie a väčšie prsia

  • Opticky je možné zväčšiť prsia aj výberom správnej podprsenky, pričom na tento účel existujú už známe push-up podprsenky alebo doublepush-up podprsenky
  • Existujú aj rôzne kozmetické prípravky, napríklad oleje alebo gély s výťažkami z morských rias, ktoré môžu mať podobný efekt, najmä na pevnosť poprsia
  • Viacero žien používa aj osvedčený trik s masážami, pričom pravidelná masáž zameraná špeciálne na prsia vie spraviť zázraky v kombinácii s pravidelnými cvičením na túto svalovú partiu
Ako pribrať do pŕs – ako urýchliť ich rast
3 (60%) 8

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *