Ovisnuté prsníky – ako tomu zabrániť

Ovisnuté prsia trápia nejednu ženu. Prirodzene dochádza k ochabnutiu a ovisnutiu napríklad vplyvom veku, avšak nie je to vždy tak a sú prípady, kedy príde k tomuto neželanému stavu aj skôr. V prípade, ak ide o chorobný stav, táto diagnóza sa volá ptóza pŕs, čo je defektný stav a je nutné ho riešiť. Existujú dokonca tri stupne tejto diagnózy a to podľa toho, kde sa nachádza bradavka na záhybe prsníkov. Každopádne, ochabnuté prsia je nutné riešiť a je na to viacero spôsobov.

Príčiny ochabnutia a ovisnutia prsníkov

Ovisnuté prsníky skôr či neskôr postretnú každú ženu. To, ako sa s týmto stavom vyrovnať, závisí aj od príčiny. U niektorých žien sa objavuje tento stav skôr na základe externého vplyvu prostredia, ktorý mohol pomôcť ovisnutiu prsníkov, iné ženy trápi až v neskoršom veku. U mladých dievčat najmä v období puberty sa môžu objavovať tiež, hoci v tomto prípade ide o zriedkavejší stav a súvisí najmä s nadváhou, pretože vďaka plnším tukovým tkanivám tak jednoducho opticky vyzerajú.

 

A aké sú najčastejšie príčiny?

  • ochabnuté prsia po pôrode nie sú ničím novým, najmä po kojení
  • viacnásobné tehotenstvo je hotové peklo pre pevnosť pŕs
  • užšie alebo väčšie prsia držia svoj tvar veľmi ťažko
  • príbytok váhy vedie k ovísaniu pŕs v dôsledku nadmerného hromadenia tuku
  • zníženie elasticity kože v dôsledku fajčenia tiež opticky spôsobí pocit ochabnutosti pŕs
  • samozrejme starnutie je prirodzená príčina
  • nedostatok cvičenia, najmä v prípade dievčat v puberte

 

Prevencia je lepšia než liečba

Podobne ako v prípade iných problémov, aj tu platí, že najlepšia je prevencia. Čo sa týka ochabnutia prsníkov, je treba držať sa niektorých zásad. Prvou je výber správnej podprsenky, pričom žena by si mala vyberať podprsenku v prvom rade na základe pohodlia, až potom hľadieť na ostatné veci ako dizajn a podobne. Druhá zásada sa týka životnosti podprsenky, pričom v tomto prípade platí zásada 9 mesiacov. Po tejto dobe už podprsenka stratí svoje pôvodné vlastnosti.

Dôležitá je aj starostlivosť o samotné prsníky. V prvom rade by ste im mali dopriať pravidelnú masáž, čo pomôže cirkulácii krvi v tkanivách a svaloch. Masáž zároveň pomáha aj regenerácii svalstva prsníkov. V druhom rade sa treba starať o dostatočnú hydratáciu pokožky, ideálne sú na to rôzne telové krémy a zvlhčujúce emulzie. No a po tretie, veľmi dôležité je aj pravidelne cvičiť a mať dostatok pohybu. Nielen, že tým predchádzate obezite, ale aj posilňujete konkrétne svalové partie.

 

Ako spevniť ochabnuté prsia cez cviky

Ak už bohužiaľ máte problém s ochabnutými a ovisnutými prsiami, je viacero možností riešenia. Najrýchlejšie a najjednoduchšie sú cviky na spevnenie prsníkov. V tomto prípade je treba zobrať veci do svojich rúk a začať ich brať vážne, pretože v súvislosti s cvičením je najlepšie dodržiavať aj iné zásady zdravej životosprávy – stravovať sa zdravo, 5 krát denne jesť, mať dostatočný pitný režim, dávať si pozor na to, čo konzumujete a okrem cvičenia v posilovni alebo doma mať aj iný pravidelný pohyb. Poďme sa pozrieť na to, aké cviky sú na ovisnuté prsníky najlepšie.

Kľuky

Základom sú kľuky, ktoré patria síce medzi tie menej obľúbené, ale zato medzi veľmi účinné cvičenie. Podstatné je ich robiť ale správne, aby ste zaťažovali a posilňovali najmä prsné svalstvo. Ruky majte na úrovni ramien, ale kúsok od nich smerom von. Telo musí byť vzpriamené, nohy pevne na zemí a rukami sa za nádychu zosúvate nadol, za výdychu zas vytláčate nahor. Okrem klasických kľukov na zemi sa dajú robiť aj kľuky o stenu – postavíte sa zhruba 80 cm čelom pred stenu, vystrite ruky, oprite sa dlaňami o stenu, dlane dajte na úroveň pŕs a môžete znova „kľukovať“.

Posilňovanie s činkami

Alternatívou je cvičenie s činkami, pričom v tomto prípade sú dve možnosti. Prvou je cvičenie predpažením. Zoberiete si do ruky dve jednokilové činky, ľahnete si na chrbát a činky vytláčate od pŕs nahor a naspäť. Druhou možnosťou je tzv. motýlik – ruky s činkami rozpažíte, každú na protiľahlú stranu a dvíhate ich smerom nahor tak, aby sa spojili naraz nad čelom.

Cvičenie na vrch tela

Pri tomto cvičení sa postavte chrbtom k lavičke. Oprite sa rukami o jej hranu vzadu za chrbtom, ale nie úplne za ním, dlane by mali byť na úrovni ramien, alebo kúsok smerom von. Cieľom je následne si chcieť „sadnúť“ týmto spôsobom, ale nedotknite sa zemi. Tesne nad ňou sa zas pomocou rúk vyťahujte nahor. Ukážka prevedenia cviku je napríklad na nasledujúcom videu:

Tlaky rúk

Poslednou možnosťou je tlak rúk oproti sebe. Buď s loptou, alebo bez lopty. V tomto prípade sa postavte, narovnajte chrbát, pred sebou spojte ruky dlaňami k sebe a majte lakte v rovnobežnej polohe na úrovni pŕs. Zostáva už len vyvíjať tlak dlaňami proti sebe. V tomto prípade je treba tlačiť aspoň 15 sekúnd a následne tlak vyrovnať. Tento cvik sa následne opakuje v troch sériách.

 

Ovisnuté prsia a iné možnosti riešenia

Ak už niet inej pomoci, je možné zvoliť riešenie spadajúce pod estetickú chirurgiu. Menej náročným je tzv. fotoomladenie, čiže fotorejuvenizácia prsníkov. Týmto spôsobom dochádza k zvýšeniu napätia pokožky, čiže v dôsledku zvýšenia napätia sa prsníky „stiahnu“ a nebudú tak ovísať. Náročnejšie prípady sa ale musia riešiť augmentáciou, čiže plastickou operáciou prsníkov. V tomto prípade sa vykonáva klasický operačný chirurgický zákrok, ktorého cieľom je vyformovať a spevniť prsia invazívnym zásahom. Bohužiaľ, hrozí tu však riziko napríklad infekcie v oblasti rezu alebo riziko zníženia citlivosti bradaviek.

Ovisnuté prsníky – ako tomu zabrániť
4.2 (84%) 5

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *